dimarts, 12 d’abril del 2011

ACTIVITAT 8 : Fites del desenvolupament cognitiu segons Piaget.

Subestadis de la intel·ligència sensoriomotriu:

  • Subestadi 1: De 0 a 1 mes.
Per mi la fita més important d'aquest estadi es el reflex de succió de l'infant, ja que sense ell seria incapaç d'alimentar-se, cosa essencial per al seu desenvolupament i la seva vida

  • Subestadi 2: D'1 a 4 mesos.
Per mi una de les fites mes importants es que es aquest subestadi comecen les primeres accions anticipatòries, es a dir que comencen a preparar l'intel·ligència pero desde un punt encara molt primitiu i reflex.

  • Subestadi 3: De 4 a 8 mesos.
Per mi una de les fites que m'ha cridat més l'atenció d'aquest estadi es que no hi ha conductes intencionals encara, es a dir, la finalitat d'una acció no és plantejada per endavant, sinó només com a repetició de l'acte, crec que es molt important per alhora d'entendre les accions de l'infant en aquest estadi.

  • Subestadi 4: De 8 a 12 mesos.
Per mi la fita més important d'aquest subestadi a diferencia de l'anterior es que hi ha intencionalitat, l'infant pot separar entre els mitjans i fins i enllaçar diferents esquemes per aconseguir un objectiu últim.
I l'altra fita que tambe hem sembla interessant es que es produeix el domini inicial de la causalitat i del temps, molt important en el seu desenvolupament posterior.

  • Subestadi 5: De 12 a 18 mesos.
Una de les fites més importants per a mi que l'assimilació i la acomodació estan clarament diferenciades ja.
Tambe crec molt important la conservació i permanència de l'objecte, s'hi amagamem un objecte una vegada en un lloc i una altra en un altre l'infant el cerca correctament.
I l'altra molt important per a mi es que l'infant comença a relacionar i es va acomodant a l'ús que normalment es fa dels objectes.

  • Subestadi 6: De 18 a 24 mesos.
La fita més important es per a mi en relació a la permanecia de l'objecte, que l'objecte es conserva i es fa permanent.
I tambe l'aparició del joc simbòlic, que es substitueix un objecte per un altre que el representa.
Destacaria d'aquest estadi que les accions i les conductes dels estadis anteriors són completades amb conductes noves en aquest subestadi. (invencio i representació).

 
Subestadis de l'intel·ligència preoperatòria.

  • Subestadi 1: De 2 a 4 anys.
Destacaria d'aquest subestadi que quant un objecte experimenta un canvi encara que sigui superficial, no pot conservar la seva identitat, crec que es una fita molt detallada i que experimentem quan interaccionem amb un infant d'aquesta edat.
Tambe destacaria la utilització de les primeres paraules amb valor representatiu (signes) que adquireix, crec que aixo es molt significatiu ja que l'infant comença a deixar-nos veure el seu desenvolupament en la intel·ligència.
Tambe es caracteritza pel raonament transductiu, que es el que vincula entre si conceptes

  • Subestadi 2: De 4 a 7 anys.
D'aquest subestadi destacaria que augmenta la coordinació de les relacions representatives.
Tambe destacaria el animisme que es atribuir vida i consciencia a objectes animals, molt caracteristic en aquesta edat.
Tot aixó o introduiriam dintre del desenvolupament del raonament que en aquesta etapa es molt important.

5 comentaris:

  1. Hola Patri, pel que fa a les teves fites penso que hem coincidit bastant alhora d'escollir les més destacades, vull destacar que les teves justificacions m'agraden bastant, ja que les has justificat molt bé.

    ResponElimina
  2. hola esta bien porque es tipo resumen i esta bien definido i en algunas fitas, en bastante coincidimos con la importancia, lo que como no razonas mucho el porque te parece importante, en las demas que no coincidimos pos me quedo igual no me convences para que canvie de opinion.jejee

    ResponElimina
  3. Hola Patricia!
    Els subestadis estan molt ben separats,i m'agrada perquè així es diferencia cada un.
    En quant a l'explicació de cada una, està tot molt ben explicat i donant el raonament personal.
    En conclusió, hem coincidit en alguns i està ben argumentat la raó.

    ResponElimina
  4. Patricia, me ha gustado mucho tu texto ya que explicas en que consiste cada una de "les fites" y además justificas el por qué crees que es importante para ti.
    Lo único que cambiaría del todo el texto es que repites en cada uno de los apartados el "per mi". Creo que se sobreentiende que lo que has puesto lo consideras importante tú. Por otro lado hubiera puesto en otro color los subestadios, por ejemplo en negrita para destacar en cuál estamos.
    Pero, en general, me han gustado mucho tus explicaciones.

    ResponElimina
  5. Hola Patricia,
    M'agraden molt les teves explicacions, crec que són molt entenedores i clares. Destacaria el punt que has posat en l'estadi preoperacional, "animisme" jo aquest punt no l'he destacat i crec que és important per al desenvolupament cognitiu del nen.

    ResponElimina